czwartek, 26 lipca 2012

Sprawy podróżniczo-organizacyjne

Patrzyłam sobie dzisiaj na oftery hotelowe i poraz kolejny doszłam do wniosku że trzeba bardzo uważać na wszelkiego typu portale internetowe które to oferują hotele. Zazwyczaj używałam booking.com lub expedia.de ale pomyślałam by może poszukać czegoś innego by porównać ceny. Takim portalem na przykład jest trivago.de który potem przekierowywuje użytkowników na odpowiednią stronę biura online z wybraną ofertą. Mnie przekierowano na przykład na stronę hotelreservierungen.de : ucieszyłam się gdy znalazłam ofertę na 4 * hotel w Hamburgu za 50 euro za noc…wszędzie było napisane 50 euro. Wydawało mi się to extra mało jak tak dość ładny hotel do momentu gdy zobaczyłam na dole maltukim druczkiem że to jest za osobę za noc a nie za pokój…do tego ten portal internetowy dodaje automatycznie ubezpieczenie tej podróży za chyba 10 euro i się trzeba bardzo naszukać by znaleść jak to ubezpieczenie wyłączyć (a to, o ile dobrze pamiętam, już jest albo niebawem będzie zabronione przez Komisję Europejską, będzie można tylko dodatkowo poprosić o ubezpieczenie a nie będzie mogło ono być automatycznie wliczone bez zgody klienta). To samo dotyczy portalu ab-in-den-urlaub.de! Trzeba więc strasznie uważać! Odkryłam dzisiaj jeszcze portal escapio.com ale wydaje mi się że on się specjalizuje w drogich hotelach.

Jak już wspomniałam wybieram się właśnie na weekend do Hamburga (spokojnie może następny weekend spędzę w domu…) i szukam noclegu. To znaczy już teoretycznie jeden mam ale może się trafi jeszcze jakaś okazja. Hotele w Hamburgu przez ostatni miesiąc bardzo podrożały więc nie zostaje nic innego biednemu pracownikowi paǹstwowemu jak wziąść hotel troszkę poza centrum i dojechać Sbahną do centrum ;-) Najpierw miałam zarezerwowany hotel Almedia express ale po przeczytaniu opinii na tripadvisor doszłam do wniosku że nie można aż tak dziadować i warto zapłacić z 40 euro więcej za odrobinę bardziej komfortowe warunki (choć do tych dobrych hoteli w Hamburgu to jeszcze mi daleko). Więc wkoǹcu będę spać w Motel One Alster. Zobaczymy, ma dobre opinie jako ładny ekonomiczny hotel.

W Hamburgu obejrzę spektakl na który już dość długo polowałam a którego nigdy nie było w pobliżu (nie żeby Hamburg był w pobliżu…), mianowicie balet Revolucion. Ciekawe jak bedzie :) Pozatym połażę po mieście, nigdy jeszcze tam nie byłam. Podobno będą też jakieś Geheimtips na Hamburg ale niestety ich jeszcze nie znam ;-) (może po wycieczce będę mogła powiedzieć coś więcej). W każdym razie wracam już w niedziele więc nie będzie to długi wypad. W sierpniu może jeszcze pojadę na północ Niemiec na wyspy wschodnio-fryzyjskie na weekend (Norderney albo Juist) z tym że będą to też wycieczki na jeden dzieǹ a spać będę na lądzie niemieckim gdyż hotele na tych wyspach są niestety bardzo drogie (ale za to jeden z nich ma baaardzo fajny pakiet spa tak jak i jeden hotel w Zakopanem ktróry bym chciała odwiedzić…może kiedyś;-) ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz